dinsdag 3 mei 2011

2012 Speurtocht naar het ware verhaal

Over het boek 2012 Speurtocht naar het ware verhaal:

                                          Erica Terpstra: ‘Een heldere uitleg met een mooie boodschap’

Het boek laat een totaal andere kant zien van deze gelauwerde acteur. Naast dat hij al tientallen jaren schittert op de planken in musicals als Mama Mia, Tarzan en op dit moment Urinetown, is hij ook al jaren bezig met het onderwerp 2012. Hij schreef er al columns over in ParaVisie, deed mee aan de AVRO-serie
2012-het jaar 0 en gaf diverse lezingen over het onderwerp. ‘Het is een onderwerp dat al sinds zijn jeugd tot mijn verbeelding spreekt’, zegt Fred. ‘Ik heb het meegekregen van mijn twee oma’s. De ene las de kaart en voorspelde zo de toekomst. De andere nam me op jonge leeftijd al mee naar spirituele bijeenkomsten en lezingen. Ik vond het geweldig. Er is veel meer op de wereld dan wij kunnen zien en waarnemen, dat vind ik fascinerend en dat bleek het begin van een speurtocht die zich steeds meer toegespitst heeft op dit onderwerp.’

In begrijpelijke taal en op meeslepende wijze geeft Fred Butter in zijn boek een gefundeerde uitleg over het tijdperk dat ten einde loopt en wat er zou kunnen gaan veranderen. Hij neemt de lezer mee op een reis door de werelden van de wetenschap, mystiek en religie en legt verbindingen tussen verschillende onderzoeken en trekt daaruit zijn conclusies. In zijn ogen is 2012 niet het einde van de wereld, maar een nieuw begin. ‘We leven in het tijdperk van de auto, de computer en de mobiele telefoon. De technologische ontwikkelingen gaan zo snel, dat ik me afvraag of we daar als mensen niet door worden ingehaald. Worden we straks een gechipte mens of een verlichte, zoals de Maya’s beweren? Het is fascinerend om juist nu te leven en ik ben benieuwd wat er straks in 2012 echt gaat gebeuren. Zien we in dat we niet zo om kunnen blijven gaan met onze wereld? Als dat zo is, dan wordt het geweldig!